piątek, 22 listopada 2013

Czy siwe włosy mogą być piękne?

Oczywiście, ze mogą. Choć większość z nas ukrywa siwe włosy, wstydzi się ich. Sama farbuję włosy, żeby ukryć siwki.

Na pewno siwe włosy, żeby prezentować się pięknie, muszą być w świetnej kondycji, nienagnanie ostrzyżone i ułożone. W przeciwnym wypadku rzeczywiście będą sprawiać wrażenie zaniedbanych. Ale staranny ubiór, lekki makijaż i zadbana fryzura tworzą komplet, którego nie wstydzą się nawet gwiazdy. :D


Kiedy moich siwych włosów będzie więcej, zastanowię się poważnie nad zaprzestaniem farbowania. Siwe włosy są piękne, kiedy ich właścicielki czują się piękne! :D


To zdjęcie dla mnie jest kwintesencją samoakceptacji. :)


Meryl Streep w zachwycającym wydaniu. :)


Coś dla młodszych i zbuntowanych. ;) Więcej zdjęć wraz z opisem wykonania fryzury tutaj.


Te włosy są przepiękne. Zdrowe, gęste, nietypowy odcień dodaje im niezwykłej głębi.


Ponadwiekowa kobieta.

Siwe włosy mogą być piękne. Podobnie jak zmarszczki są w moim odczuciu o wiele piękniejsze od "poprawianych" twarzy. :) Najważniejsze to pozytywne nastawienie wobec siebie, niezależnie od wieku. 

Nie jestem wrogiem ukrywania siwulców, sama to robię. :) Ale muszę przyznać, ze takie odważne ich pokazywanie ma według mnie wielką siłę wyrazu.

Podobają Wam się siwe włosy? Znacie osobiście kogoś, kto dobrze w nich wygląda?

*wszystkie zdjęcia pochodzą z wyszukiwarki obrazów Google.

Od jutra znikam - przeprowadzka jest w krytycznym stadium. Pojawię się ponownie już wkrótce. :)

44 komentarze:

  1. Są przepiękne :) zwykle się jednak prostują, mój dziadek miał za młodu loczki, a potem zupełnie proste włosy.

    OdpowiedzUsuń
  2. siwe włosy mogą być piękne, ale jeśli kolor jest w miarę jednmolity :) myślę, że łatwiej jest blondynkom, bo jednak włosy wciąż pozostają jasne. Jednak takie przejście z czerni może nie być takie proste.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A tutaj się nie zgodzę tak do końca ;) Akurat moja Babcia miała czarne włosy, jak smoła :))) i zmiana pigmentu postępowała sukcesywnie, co jednocześnie wyglądało bardzo równomiernie. Natomiast moja Mama jest blondynką i kiedy pojawiły się pierwsze siwe włosy, to nie wyglądało za dobrze ponieważ efekt był taki jakby łysiała :/ pomimo, że miała dość gęste włosy wtedy.

      Usuń
  3. Moim zdaniem wszystko zależy od rodzaju siwizny oraz kondycji włosów. Sama nie widzę się w opcji z siwizną w roli głównej, ale za 30 lat może zmienię zdanie :P
    Obecnie podziwiam Babcię, która od dłuższego czasu ma srebrzystwo białe włosy lecz nadal bardzo gęste i pięknie się układają, za to moja Mama już zupełnie inaczej i postawiła na farbowanie włosów. Co zresztą sama popieram, bo nie wygląda zbyt dobrze z naturalnym kolorem włosów.
    Najważniejsze to znaleźć dla siebie złoty środek i nie oglądać się na to, co jest propagowane przez media. Zdrowy rozsądek :)

    Gdybym miała takie włosy jak na przedostatnim zdjęciu, to nie miałabym rozterek w takim stylu :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najważniejsze to dobrze się czuć. :) Moja mama też wyglądała nijako w siwych i farbowanie odjęło jej chyba 10 lat :)

      Usuń
  4. Osobiście uważam, że to nie tylko kwestia koloru, ale również struktury włosa. Siwe włosy potrafią dodać wiele klasy osobie (szczególnie facetom!), ale siwe włosy, które wyglądają na twarde i szorstkie jakoś zupełnie mi się nie podobają ..
    Anomalia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To już jest kwestia odpowiedniej pielęgnacji. Włosy siwe są suche i wysokoporowate i trzeba dobrać pielęgnację pod tym kątem. :)

      Usuń
  5. Piekne te zdjęcia, ja czasem zastanawiam się jakbym wyglądła bez farbowania - ile tych moich siwków byłoby widać? Nie jestem jeszcze taka odważna, żeby to zrobić, ale wiem, że jak będę już starszą panią to będę mieć krótką modną fryzurkę w naturalnym, siwym kolorze :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę podobnie :) Jakoś tak mam zakodowane, że niewiele siwych włosów=niedbalstwo, a dużo siwych włosów=odwaga :)

      Usuń
  6. mi się bardzo podobają, ale nie pojedyncze pasma, które gdzieś tam widać, ale właśnie całe zadbane siwe włosy..Nawet kiedyś miałam banie żeby sobie tak pofarbować swoje jak jeszcze rozjaśniałam:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Masz rację ja także uważam ze siwe włosy mają w sobie wiele uroku :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Pewnie, że mogą - o ile są zadbane i właścicielka dobrze się w nich czuje :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Generalnie nie mam nic przeciwko siwulcom, ale nie obraze sie, jesli "nawiedza" mnie najpozniej jak sie da ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie pierwsze pojawiły się w wieku 17 lat :) Były wywołane raczej stresem, bo później zniknęły i pojawiły się na nowo mniej więcej 5 lat później. :)

      Usuń
  10. 2 i 3 zdjęcie od dołu są na prawdę świetne :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Moja babcia ma podobne włosy. Siwiuteńkie, ale przepiękne!

    OdpowiedzUsuń
  12. Nie jestem fanką siwych włosów. Choć same w sobie potrafią wyglądać pięknie jeśli są dobrze wystylizowane, to nie da się ukryć, że bardzo postarzają twarz. Może gdyby zapanowała moda na masowe farbowanie się na siwo wśród 20latek to z czasem takie wrażenie by minęło, ale póki co siwe włosy kojarzone są raczej ze starością i widząc dość młodą kobietę w siwych włosach automatycznie dodajemy jej kilka/kilkanaście lat.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To chyba zależy od osoby. :) Na przykład u starszych pań w moim odczuciu czernie, intensywne czerwienie i brązy postarzają o wiele bardziej niż siwe czy białe włosy. :)

      Usuń
  13. Chyba każdy kolor włosów może być piękny, nawet siwy. Moja babcia na przykład ma bardzo długie, siwe i grube włosy, które wyglądają bardzo dobrze:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Siwie włosy mogą być atrakcyjne, ale dodają lat. Moja 41letnia ciocia jest od dawna kompletnie siwa, a jej włosy był/są w odcieniu jaki ma na zdjęciu Meryl Streep, wiec prezentują się schludnie, jednak i tak przez nie wydaje się o 5-7 lat starsza.
    Ja w końcu przymierzam się pofarbować swoje włosy, bo nie wydaje mi się, żeby moje liczne białe pasemka dodawały uroku. Mam wrażenie, że z mocno nieidealną cera i kręconymi włosami wyglądam starzej w siwo-brązowo-szarych niż gdybym miała całe brązowe czy blond.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciekawe, na ile ten efekt postarzania wynika faktycznie z jasnego koloru, a na ile z naszego postrzegania poprzez pryzmat kulturowy. :D

      Usuń
  15. Ostatnio do autobusu wsiadła dziewczyna w około 20 lat. I miała włosy zafarbowane na siwy blond. Dziwnie jest opisać ten kolor bo nie było on typowo siwy, tylko bardziej srebrny. Wyglądały prześlicznie bo miała je proste i świetnie lśniły, widać że zadbane aż zapragnęłam wtedy zafarbować na taki kolor!

    OdpowiedzUsuń
  16. Nie wiem jak inni ale ja kocham siwe włosy!:D

    OdpowiedzUsuń
  17. czasami siwe włosy wyglądają ładnie , czasami nieestetycznie. Przykładowo mam znajomą (39 lat) , która ma 100 % białych włosów , tylko że farbowała , ale kiedyś postanowiła przestać. Jednak wyglądała źle i szczerze mówiąc wiekowo wyglądała starzej. Gdybym jej nie znała dałabym jej ponad 60 lat właśnie za siwizne .

    OdpowiedzUsuń
  18. od pół roku nie farbuje włosów! Z początku nie mogłam się przyzwyczaić. Z natury mam kolor ciemny brąz. Teraz widzę, że dobrze mi w moich naturalnych - połowa siwych! Są o wiele mocniejsze, bardziej elastyczne, lepiej się układają. Czekam, aż zejdzie mi zażółcony odcień na końcówkach po koloryzacji (w miejscach farbowania są bardzo cienkie). Mam 56 lat i twarz młodszą niż wiek metrykalny, podobnie jak na zdjęciu nr 2.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo chciałabym zobaczyć Twoje włosy. :D Musisz wyglądać przepięknie! :)

      Usuń
  19. Tak czytam......, bo ma kryzys ,ze jeszcze koncówki farby mi schodza ale moze jakos wytrzymam. Co sądzicie? Mysle ,że wytrzymam, najtrudniej było na początku. dajęlin do zdjęcia https://picasaweb.google.com/110697896054554477595/StFryzuryTez2014?authuser=0&authkey=Gv1sRgCOWF_JW_o8HPRA&feat=directlink

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie się podoba bardzo! :) Fajnie, że pokazałaś swoje zdjęcie! :)

      Wytrzymaj jeszcze trochę, pozostałości po farbie pozostało już naprawdę tylko odrobinę. Spróbuj zrobić niebieską płukankę - gotową, z gencjany, bławatka albo czarnego bzu (owoce), na początek delikatną, kolor powinien się bardziej wyrównać i pozostałości blondu mniej rzucać się w oczy. Tylko nie za dużo tego niebieskiego, bo będzie niebiesko na siwych i zielono na końcach ;)

      Usuń
  20. godzinę temu byłam u fryzjera ściąć trochę ..i teraz już chyba 100% naturalnych. zrobiłam fotkę i daje do zobaczenia. https://plus.google.com/photos/110697896054554477595/albums/5986894535060465441?authkey=CMuI7t6d0sniwAE

    OdpowiedzUsuń
  21. skoro tak to ...specjalnie dla ciebie! https://picasaweb.google.com/lh/photo/Ac4yAHY32X8se8XlIh-U_pPdg27UXesxcf_9vv9GB2o?feat=directlink

    OdpowiedzUsuń
  22. Nigdy w życiu nie obcinałam swoich włosów , obecnie są do 10 cm przed kostkę . Były czarne do 22 roku życia i powoli siwiały . Nie farbuję włosów , przy ich ilości , grubości i długości to niemożliwe . Moje znajome farbują włosy co 10 dni bo inaczej widać bardzo odrost przy 60-70% siwych włosów z odrostami / widać nawet przy blondach / wygląda się niechlujnie.
    To prosta droga do łysej czaszki i peruki na stałe . To główna przyczyna przerzedzenia włosów większości kobiet w drugiej połowie życia . Lepiej zadbać o własne siwe - ekstrawagancka fryzura + dość ostry makijaż , wystylizowany ubiór i wysportowana średnio szczupła sylwetka rozmiar 40-42 / chuda - kojarzy się z siwa stara wiedźma / i po problemie . Swoją drogą ,nikt nawet fachowcy nie chcą wierzyć , że włosy same tak pięknie przeszły z głębokiej czerni do siwych w ciągu kilku lat , i nie jest to artystyczna stylizacja za ogromne pieniądze .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mówi się, że nie można osiwieć w parę lat, że to mit itp, ale jetem kolejną osoba, u której się tak stało.

      Usuń
  23. Bardzo ciekawy trend się tworzy :) Osobiście trochę się obawiam, ale prawdopodobnie spróbuję! :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Pozdrawiam wszystkich ludzi zdrowo myslacych!
    Tak mamy wyprane mozgi przez media i opinie innych,ze bardzo rzadko sie zdarza ktos trzezwo i samodzielnie myslacy.
    Niektorzy pizza, ze siwe wlosy postarzaja, ze kobity wygladaja gorzej od mezczyzn itp. I co to kogo obchodzi, jesli tej osobie sie podoba, to niczyja sprawa i kropka. Bezsensowne debaty o niczym!

    OdpowiedzUsuń
  25. Hej! 2 lata temu dawałam wam fotkę z moich początków, teraz już jestem oswojona i cały czas nie farbuję!https://www.facebook.com/photo.php?fbid=967204813327172&set=a.142394505808211.22790.100001129873471&type=3&theater

    A co z innymi, też bym chciała zobaczyć?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zmień ustawienia prywatności zdjęcia na "publiczny", bo nie da się otworzyć linku :(

      Usuń
    2. zrobione, teraz można zobaczyć fotę.

      Usuń
    3. Świetnie wygladasz! Bardzo dziękuję za pokazanie swojego przykładu. Mam nadzieję, że pojawi się więcej zdjęć :)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...